מתכונים טעימים

ארוחת בריאות גם לילדים

17 בדצמבר, 2012 מאת מתכונים טעימים

ארוחת ערב. חתכתם סלט, בישלתם ביצה קשה, הכנתם עוף בתנור, בטטות, גבינות ואוכל בריאות מכל טוב. עכשיו רק צריך לקוות שהילדים לא ידחו את המנה.
יש כמה שיטות וטיפים שיגרמו לילדים שלכם להינות מהמזונות הבריאים שאולי היום הם לא מוכנים לגעת בהם בשום אופן. מהיום הילדים יהנו מארוחות בריאות!

הרבה פעמים אנחנו מכינים אוכל שבאמת לא טעים לילד. לפעמים אנחנו חושבים שילדים לא מבינים באוכל ולכן אין טעם להשקיע יותר מידי בטעם או בהגשה של אוכל לילדים. זו טעות מאוד נפוצה שתיקונה ישנה פלאים את הרגלי האכילה של הילד. אם אינכם בשלנים מלידה, תמיד תוכלו לקנות ספר של מתכונים בריאים וטעימים, או אפילו למצוא אותם ברשת. כל אחד יכול לבשל, זה אפילו כיף! אחרי שתכינו להם כמה מתכונים, יהיו מאכלים בריאים שהם מאוד יאהבו, ואפילו יבקשו שתכינו.

אכלו יחד עם הילד בזמן הארוחה. הורים רבים מושיבים את הילדים ליד השולחן ומנסים להזדרד ולסיים את עבודתם במטבח בהכנת האוכל ושטיפת הכלים. שבו ואכלו את אותה ארוחה שאתם מצפים מהילד לאכול. אם אתם לא רוצים לאכול את המנה, אז למה שהילד ירצה? כשהילד יבין שאתם מגישים לו אתאותו אוכל שאתם אוכלים, הם ירגישו שאתם מעריכים אותם יותר, וגם ירצו לאכול איתכם ו"להיות כמו המבוגרים". בנוסף אווירה משפחתית בזמן הארוחה תהיה הרבה יותר נעימה לכולם, כולל אתכם. השאירו את הכלים לאחר כך.

שתפו את הילדים בבישול והכנת האוכל. תנו לילד את קרש החיתוך, ובקשו ממנו לעזור עם חיתוך הירקות, או אם הוא מאוד קטן, תנו לו לערבב את הבלילה, או לשפוך מרכיבים לתערובת, או לסיר או למחבת.

תנו לו לטעום את האוכל בזמן הבישול ולהיות שותף להחלטות. תשאלו מה חסר, ושתפו אותו בהכנה באופן אמיתי וכנה. תופתעו מהיצירתיות והכישרון שלהם, באמת יש להם רעיונות טובים ושימושיים.

כשיהיה שותף להכנה, תווכחו עד מהרה כי הוא נהנה לאכול, ואף מדרבן את שאר בני המשפחה לאכול מהמנה שהכין.

תנו דגש על צורת ההגשה. כולנו מכירים את השניצלים המעובדים בצורות של החברות המסחריות, שהילדים כל כך מתלהבים מהם. בנוסף, אם אתם רוצים להנחיל תזונה נכונה לילדים שלכם, שניצלים מעובדים הם לא הפיתרון. ילדים ומבוגרים כאחד, כולנו אוכלים קודם כל עם העיניים, וחוויית האכילה חשובה לא פחות מהטעם לפעמים. רעיון נחמד הוא להשתמש בתבניות חיתוך של עוגיות בצורות, ולהכין פרוסות בטטה בצורות שונות. הילדים יתלהבו באותה המידה.

זכרו להיות יצירתיים ולשתף את הילד בתהליך, בתאבון!

נושאים: אוכל בריא | אין תגובות »

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועשויה לעכב את תגובתך. אם התגובה אינה מופיעה, צריך פשוט להמתין מעט.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים