מתכונים טעימים

ארוחת עשר – ילדים

28 בינואר, 2013 מאת מתכונים טעימים

יותר מדיי ילדים בעולם המערבי סובלים מהשמנת יתר. במדינת ישראל, המצב איננו שונה, נהפוך הוא, מחקרים הוכיחו זה לא מכבר, כי אחוז הילדים בישראל הסובלים מהשמנת יותר, הוא בין הגבוהים בעולם. בעידן התעשייתי, בו הורים רבים נעדרים שעות מרובות מן הבית, ילדים רבים ניזונים מאוכל מעובד, כאשר הג'אנק פוד נמצא בראש הרשימה.

הילדים של היום מרבים לצרוך חטיפים ודברי מתיקה, ולשתות משקאות תוססים מלאים סוכר. אחת הארוחות החשובות ביותר, היא ארוחת הבוקר. אבל מסתבר, ילדים רבים אינם נוהגים לאכול כלל ארוחה זו. ומה באשר לארוחת עשר? גם היא רבת חשיבות, ויש לה השלכות על המשך התפקוד היומי של ילדינו. כאן תוכלו לקרוא עוד על הנושא המסקרן ביותר בתחום אוכל לילדים שלכם: ארוחת עשר – ילדים.

תזונה בתקופת הילדות
בתקופת הילדות, כול מערכות הגוף נמצאות במצב של התפתחות וגדילה, ולכן לתזונה תקינה תפקיד מאוד חשוב. גם מסת העצמות נבנית בגילאים אלה, ולכן יש לצרוך תזונה הכוללת את כול אבות המזון החיוניים. חלבונים,  פחמימות, ושומנים, בצורה מאוזנת. יש להרבות במאכלים המכילים סידן, כגון מוצרי גבינה, וגם דגנים מלאים, פירות וירקות העשירים במינראלים וויטמינים.

ארוחת עשר היא בעלת חשיבות גדולה מאוד,תפקידה הוא לספק אנרגיה להמשך היום. ארוחת עשר בריאה, תסייע לילדכם להגיע לרמת קשב טובה, הארוחה תסייע לו להתרכז טוב יותר בלימודים, ותמנע עייפות ונרגנות ותמריץ את הילד לקראת ההפסקות בבית הספר, בעיקר הפסקה פעילה, שבה רוב הילדים משחקים. בנוסף, לתזונה נכונה יש השלכות על שלבים מאוחרים  יותר בחייו של הילד. ילד בריא, יגדל להיות מבוגר בריא.

מה מומלץ לאכול?
לחם כהה העשוי מקמח מלא, בריא יותר ומשביע יותר מלחם לבן. אם הילד שלכם לא מוכן לוותר על ממרח מתוק, מומלץ לתת לו לחם מרוח בשוקולד חרובים או חמאה העשויה מאגוזים. מדובר על ממרח מתקתק וטעים. גם חמאת בוטנים היא בעלת ערכים תזונתיים גבוהים. עוד מומלץ לשים בכריך, חומוס או טחינה, ממרח אבוקדו או גבינה לבנה. רצוי תמיד לשים בכריך גם איזשהו סוג של ירק, אותו ילדכם אוהב. מלבד הכריך של ארוחת העשר, ציידו את ילדכם תמיד עם אחד או שניים מפירות העונה. את בקבוק השתייה שלו, מלאו במים או במיץ טבעי.

אין זה מומלץ לתת לילד משקאות ממותקים ומשקאות תוססים. אין להם כול ערך תזונתי, והם בעלי ערך קלורי גבוה.  לסיום, שאלו את  הילד מה הוא הכי אוהב לאכול, מבין המאכלים המזינים והבריאים, תנו לו אפשרות לבחור. אל תשלחו אותו לביה"ס עם אוכל שהוא לא יסכים לאכול, בסופו של דבר הוא ישליך את הכריך, ויישאר רעב.

נושאים: אוכל בריא | סגור לתגובות על ארוחת עשר – ילדים

התגובות אינן מאופשרות.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים