מתכונים טעימים

טיפים לבישול בריא

13 באוגוסט, 2014 מאת מתכונים טעימים

טרנד הבישו להבריא פרץ לתודעה הציבורית לפני מספר שנים, והמודעות לכל נושא הבריאות, ובעיקר לאוכל הבריא ולחשיבות התזונה על הבריאות שלנו רק עולה ועולה. אינסוף ספרים, מאמרים, ראיונות ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הופצו בנושא הבישול הבריא בשנים האחרונות, ומתוך כל התוכן הזה, חלק מהדברים שהובאו חשובים יותר מאחרים.

ברשימה זו אספנו למענכם את הטיפים החשובים והמשמעותיים יותר, אלו שמשנים לחלוטין את חוקי המשחק, ומאפשרים לכם לשדרג את כל התפריט לבריא יותר בכמה החלטות פשוטות ומיידיות, ולשנות את החיים מן הקצה אל הקצה. שינויים אלו הם מהותיים ובסיסיים, והם מהווים מפתח חשוב לאורך חיים בריא ותזונה נכונה.

קראו והפנימו: הבסיס לבישול בריא

1. העדיפו אידוי על טיגון – טיגון בשמן עמוק או פשוט במעט שמן הוא לא דבר בריא, אפילו אם כל מה שאתם מטגנים זה ירקות. האידוי הוא הבחירה של אלו שאוכלים בריא, שכן הוא גם מבשל את המזון, וגם שומר בצורה אופטימאלית על הערכים התזונתיים שבו. השמן נשרף בטמפרטורות של טיגון, והופך לרעיל לגוף, חומר היוצר תהליכי חמצון (הזדקנות) מהירים ומעודד סרטן. השיגו עוד היום סיר אידוי, או אפילו אדו במחבת שטוחה עם מעט מים, בישול שנקרא באנגלית – "Simmering"

2. העדיפו שמן קוקוס – שמן קוקוס אמיתי ואיכותי מביא למחבת שלכם, ובכלל למטבח שלכם, את המיטב של הטבע. היתרון שבבישול עם שמן קוקוס הוא כי הוא עמיד בטמפרטורות גבוהות, מה שאומר שניתן אפילו לטגן בו מבלי לפגוע באיכותו כמעט כלל. לכן, אם כבר החלטתם לטגן, מוטב שיהיה לכם שמן קוקוס מובחר וטהור במטבח.

3. אפייה – עוד פיתרון להכנת מזון הדורש חום בכדי להיות מוכן. ירקות שורש רבים, וגם ירקות טריים כמו פלפל ועגבנייה, מקבלים טעם מיוחד כשהם מבושלים. אפייה עדיפה על טיגון, בייחוד אם היא בחום נמוך, בכדי להימנע משריפת המזון. התחילו לאפות, אפילו עם הנוחות של טוסטר אובן קטן ופשוט.

על טריות ואוכל מהמזרח

4. העדיפו אוכל שבושל היום – רבים נוהגים לבשל לשבוע שלם מראש, לבשל ולהקפיא או לבשל לכמה ימים. לא משנה מה בישלתם, ירקות, קטניות, אורז, תמיד העדיפו, במידת האפשר, לאכול את המזון המבושל בסמוך לזמן הבישול, כשהאוכל בשיאו, והערכים התזונתיים שלו אופטימאליים.

5. אוכל מוקפץ – רבים חוששים וחושבים כי האוכל המתויג "בריא" הוא בהכרח גם לא טעים. לאלו אנו ממליצים להתחיל לאכול יותר מזון מוקפץ, שכן בצורה זו אין בישול ארוך הפוגם מאוד באיכות הערך התזונתי שבמזון, ויש מגוון טעמים מיוחד עם מנות טעימות ומגוונות. וזכרו – את ההקפצה עשו לזמן קצר, עם ירקות טריים, ושמן קוקוס איכותי.

מוגש בחסות שף אור שאוליאן

 

נושאים: אוכל בריא | אין תגובות »

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועשויה לעכב את תגובתך. אם התגובה אינה מופיעה, צריך פשוט להמתין מעט.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים