מתכונים טעימים

מתכונים בריאים לעור בריא יותר

10 ביולי, 2014 מאת מתכונים טעימים

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם ובהיותו המעטפת של הגוף הוא מושפע ומורכב מהתזונה אותה האדם צורך, מתנאי הסביבה שאליהם הוא נחשף וכן מהגנטיקה ואורח החיים של כל אחד. תזונה היא מרכיב חשוב מאוד לבריאות האדם ומכאן גם למראה העור ולבריאותו. עור בריא הוא לא רק עור מתוח, קורן ורענן, אלא כזה ששומר על גמישותו לאורך זמן, לא רגיש לזיהומים וגירויים וכזה שגורם לתחושה של נוחות ולא של חוסר נוחות.

התזונה משפיעה על העור בצורה משמעותית ויכולה לסייע למערכת החיסונית בתפקודי העור השונים ובמניעת מחלות עור. בנוסף לתזונה, חשוב כמובן גם להימנע מחשיפה יתרה לשמש, לטפל בעור ולהגיב אליו בהתאם. תזונה עבור עור בריא יותר מורכבת ממזונות שמומלץ להימנע מהם וגם ממזונות שמומלץ לצרוך אותם.

מה חייב לכלול תפריט מאוזן לעור בריא יותר?

טרם בונים תפריט נכון ומומלץ לעור בריא יותר, חשוב להבין כי עור בריא מורכב למעשה מבניה של תאי העור מחדש. בנייתם של התאים מחדש מושפעת מהתזונה אותה צורכים וכן מניהול אורח חיים רגוע ופורה, המשלב פעילות גופנית, הימנעות מעישון ומצריכה מוגזמת של קפאין ואלכוהול.

ראשית, יש להתחשב בכך שתפריט מאוזן לעור פנים בריא חייב להיות מותאם לתפריט מאוזן מומלץ לכלל הגוף ולכן, תפריט כזה יהיה מאוזן בצורה נכונה בין אבות המזון, הויטמינים ומרכיבי המזון השונים. חשוב לציין כי מראה עור פנים יפה ובריא תלוי ומושפע מחלבון הקולגן שמצוי בכל רקמות הגוף. החלבון מקנה לעור את הגמישות שלו והוא רגיש במיוחד לרדיקלים חופשיים, שבגללם מאבד העור את גמישותו ואיכותו.

להלן מספר מרכיבים שמומלץ לצרוך עבור עור פנים בריא:

  • אבץ – האבץ הוא מינרל חשוב מאוד לגוף האדם ובמיוחד לחלבון הקולגן. האבץ מסייע למערכת החיסונית בהחלמה של פצעים ובחידוש הרקמות שנפגעות. ניתן לצרוך את האבץ בצורת תוסף או בצורה טבעית, שהרי הוא מצוי בבשר ובגרעיני דלעת.
  • ניאצין B3 – ויטמין זה מכונה הוויטמין של העור בגלל שהוא שומר על בריאותו וכן מאזן את מערכת העצבים. ויטמין זה מצוי בשפע בדגים, קטניות, אורז ובשר רזה.
  • חומצות אמינו – חומצות אלו אשר מצויות בעוף, בשר ודגים, מסייעות לגוף לייצר חלבונים שמשמשים ליצירת רקמות. כמו כן, ישנה חומצת אמינו שנקראת טראונין, אשר מסייעת ישירות לייצור הקולגן והאלסטין, שאחראים על בריאות העור, מראהו וגמישותו.
  • טריפטופן – הטריפטופן הוא גם חומצת אמינו אך מצוי בגרגירי חומוס ולכן מתאים לצמחונים וטבעונים. חומצה זו תורמת באופן משמעותי להורדת מתח בכך שמעודדת את הפרשת הסרוטונין שהוא המוליך העצבי בגוף. תחושת המתח משפיעה ישירות על מראה העור ובריאותו וכן על מחלות עור שונות שיכולות להופיע על רקע מצב נפשי מתוח.
  • סיבים תזונתיים – סיבים תזונתיים אשר מצויים בירקות, דגנים, אורז מלא וסובין, עוזרים לניקוי המעיים ולניקוי הרעלים שמצטברים בהם. הרעלים משפיעים על אספקת הדם בגוף, מה שמשפיע באופן משמעותי על מראה העור.

נושאים: אוכל בריא | סגור לתגובות על מתכונים בריאים לעור בריא יותר

התגובות אינן מאופשרות.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים