מתכונים טעימים

תזונה נכונה במקום העבודה

10 ביולי, 2014 מאת מתכונים טעימים

מרבית האנשים כיום מבלים חלק ניכר מיומם במקום העבודה שלהם. כתוצאה מכך, מרבית הארוחות שאנו אוכלים במהלך היום מתבצעות במקום העבודה. שמירה על תזונה נכונה ומאוזנת במקום העבודה יכולה להיות מעט מאתגרת: נטייה לאכילה לא מסודרת, אכילת מזון מהיר במסעדות העשיר בשומן ובקלוריות, חשיפה לפיתויים כמו שוקולד, ממתקים וחטיפים ועוד. בנוסף, לחץ בעבודה עלול להוביל לדילוג על ארוחות או אכילה בלתי פוסקת. אורח חיים בריא, המשלב תזונה נכונה, פעילות גופנית ושתיית מים, מצריך חשיבה, השקעה והתארגנות מראש. אם אנו רוצים להקפיד על אורח חיים בריא יש להתחיל בהקניית הרגלי אכילה נכונים בשגרת יומנו בכלל ובמקום העבודה בפרט.

כללים לתזונה נבונה בעבודה

1. לא לוותר על ארוחת הבוקר- ארוחת הבוקר היא חלק חיוני בתזונה שלנו: היא נחוצה לצורך חילוף החומרים הראשוני שלאחר הצום של הלילה והיא מספקת לנו אנרגיה להמשך היום. מי שאוכל ארוחת בוקר מסודרת בבית שולט טוב יותר על המזון אותו הוא צורך, מתפקד טוב יותר בעבודה, מרגיש פחות צורך בנשנושים ובאופן כללי צורך פחות קלוריות במהלך יום העבודה.

2. לשתות הרבה מים- מים הם גורם חשוב לתפקודו התקין של הגוף, והם חלק חשוב במנגנוני סילוק הרעלים בגוף וויסות הטמפרטורה של הגוף. מחסור במים או התייבשות עלולים לגרום לכאבי ראש, סחרחורות, עייפות וחוסר ריכוז. לכן, רצוי להקפיד במהלך יום העבודה על שתייה מרובה של מים, כ- 8-10 כוסות ליום.

3. שמירה על אכילה מסודרת- במקום לנשנש הרבה ארוחות קטנות או לשתות הרבה כוסות קפה לצד עוגיות, יש לנסות להקפיד על אכילת ארוחות מסודרות כל 3 שעות, כולל ארוחות ביניים. כך תשמרו על תחושת שובע לאורך היום ולא תגיעו למצבים של רעב קיצוני הגורר אכילה מופרזת. כמו כן, פחות תתפתו לאכילת ממתקים וחטיפים משמינים. רצוי לשלב ארוחות ביניים בריאות כמו: פירות, ירקות, יוגורט דל שומן, חטיפי אנרגיה וכדומה.

בנוסף, חשוב להקפיד על האופן בו אנו אוכלים: אכילה מול המחשב תוך כדי עבודה או אכילה מהירה בעמידה הן טעויות תזונה נפוצות. יש להקדיש לארוחות הצהריים את מלוא תשומת הלב. לשבת לאכול במקום שקט באופן מסודר ולהתרכז באכילה. באופן הזה, תחושת השובע תמשך הרבה יותר זמן ותמנע נשנושים מיותרים.

4. התארגנות מראש- התארגנות מראש היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה. הכינו מראש את האוכל הנחוץ לכם ליום העבודה: ארוחת צהריים, שתייה וחטיפים בריאים. כך תוכלו גם לשלוט טוב יותר במזון שאתם אוכלים, לאכול רק את מה שתכננתם וגם לחסוך בהוצאות על מזון במסעדות.

5. אכלו פירות וירקות – פירות וירקות מספקים לגוף את הויטמינים והסיבים התזונתיים להם הוא זקוק, והם חלק חשוב בתהליך הקניית הרגלי אכילה נכונים ותזונה בריאה ומאוזנת. לאדם מבוגר מומלצות 5 מנות של ירק ושתי מנות פרי ביום.

תזונה נכונה ומאוזנת הנשמרת לאורך זמן במקום העבודה מסייעת להעלאת רמת החיוניות, לתפקוד טוב יותר ולהעלאת כושר הריכוז, לצד הפחתת הסיכון למחלות שונות כמו מחלות לב, סוכרת, מיגרנות, השמנת יתר ועוד.

 

נושאים: אוכל בריא | סגור לתגובות על תזונה נכונה במקום העבודה

התגובות אינן מאופשרות.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים