מתכונים טעימים

מתכונים לזמן שפעת

31 בינואר, 2013 מאת מתכונים טעימים

הדבר הראשון שנזכרים בו לגבי מתכונים לעת שפעת הוא אולי בנאלי אבל אפקטיבי מעין כמוהו –  ומדובר כמובן במרק עוף – מרק עוף טרי עשיר בירקות כמו גזר, סלרי, בצל, פטרוזיליה ואולי גם כרובית, פלפל אדום, הוא מרפא נהדר לשפעת, הוא מנקז ליחות, מחזק ומרווה את הגוף בנוזלים, ריבוי נוזלים מנקה את הגוף מוירוסים ושפעת.

מתכונים עם הרבה ויטמין C הם נפלאים, ולא מדובר רק בפרי הדר אלא גם פסטה עם הרבה עגבניות טריות ופפריקה חריפה היא עשירה בויטמין C ומחממת את הגוף והנשמה. הוספת שום ובצל העשירים בגופרית לפסטה גם הם טובים נגד נזלת וצינון. פסטה היא לא רק בריאה אלא גם מרגיעה ומנחמת וכולנו זקוקים לקצת נחמה במיוחד בזמן מחלה.

מתכונים מחממים ומנחמים
אם אתם קוראים את השורות האלה עם טישיו ביד אחת וכוס תה ביד השנייה כנראה שגם אתכם כמו את רוב בתי ישראל ביקרה השפעת. השפעת היא מגפה וכעת רובינו מתמודדים איתה, היא משבשת את שגרת יומנו, אנו מפסידים ימי עבודה וימי בי"ס וגן שלא לדבר על ביקור בחוגים בילויים או חדר כושר תל אביב. יש מגוון מתכונים שיכולים להקל ולשפר את תסמיני השפעת.

משקאות חמים ותה צמחים
משקאות חמים ותה צמחים של בבונג קמומיל, פירות יער, קינמון, קליפת אשכולית כולם נפלאים ומהווים מתכונים להבראה מהירה. יש מתכונים שגם מחזקים א המערכת החיסונית ונותנים לגוף כלים וכוח להלחם במחלה. מתכונים של סלטי ירקות או סלטי פירות נותנים לגוף ויטמינים C  ו E בשר רזה ועוף נותנים לגוף אבץ שמחזק את המערכת החיסונית. מאכלים כגון אשכולית תפוזים ומנדרינות וכן עגבניות, צ'ילי ואננס הם מקורות נפלאים לוויטמין C שגם מחזק את המערכת החיסונית וגם מטפל בליחות שנוצרים ממחלת השפעת.

מתכון עשיר בוויטמין A
ויטמין A גם הוא מחזק מאוד את המערכת החיסונית ואת הגוף – ויטמין A ניתן למצוא בדלעת אם אתם לא אוהבים לאכול דלעת כפי שהיא. ניתן לעשות בה מתכונים שונים שמשפרים את טעמה כמו לערבבה כשהיא מגוררת יחד עם ביצה, פירורי לחם וגבינה ריחנית כמו גבינה כחולה או ירוקה כול שהיא ולאפות אותה לכדי פשטידה נפלאה. עוד שדרוג למתכון זה הוא הוספת עלי מרווה שמוסיפים עוד טעם מעניין לפשטידה. מרכיב חשוב מאוד שכולם נוטים לשכוח הוא לא אחר מאשר נוזלים בין אם אתם מקבלים אותם מתה,מים, מיץ או אפילו קפה.

למאזן הנוזלים  חשיבות רבה ביכולת הגוף להפריש רעלים ולנקות את עצמו נוזלים מרובים תומכים במערכת החיסון ומסיעים לה להתמודד עם כול מפגע או פולש. בזמן שפעת מאבדים נוזלים בהזעה ובעיטוש ולכן הרבה תה עם לימון תה עם שיבה, מרקים, מיצים סחוטים מירקות ופירות יעשו פלאים ויאששו את מערכת החיסון שלכם.

המאמר נכתב באדיבות עמית שקד

נושאים: מטעמים | סגור לתגובות על מתכונים לזמן שפעת

התגובות אינן מאופשרות.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים