מתכונים טעימים

מדריך מישלן

11 בנובמבר, 2012 מאת מתכונים טעימים

הפופולריות של תוכניות בישול כמו מאסטר שף, קרב סכינים ואחרות הפכו את תחום הבישול ללהיט. בערבי שישי שומעים את הנשים מחליפות מתכונים בעוד הגברים מתפארים בציוד חדש שרכשו למטבח, במתכון מוצלח במיוחד שהמציאו ועוד.
להיות שף הפך למוש הערצה ורצון בוער בקרב צעירים ולא צעירים המוכנים לעזוב מקצוע מכובד ומכניס בכדי לממש חלום ישן ולעבוד כשפים במסעדה יוקרתית או לפתוח מסעדה שלהם. שף העובד במסעדה המקבלת שלושה כוכבי מישלן הופך בעל כורחו למפורסם. מזמינים אותו להשתתף בתוכניות אירוח, להיות שופט בתוכניות בישול פופולריות, מראיינים אותו ברדיו, בטלוויזיה ובעיתון וחלקם אף זוכים לתוכניות אירוח ובישול בטלוויזיה. צעיר הבוחר ללמוד לימודי משפטים או לימודי עיצוב פנים לא מעלה על דעתו להפוך לכוכב טלוויזיה אך כל תלמיד הבוחר ללמוד להיות שף חושב כבר על תוכניות אירוח לכשיהפוך לידוע ומפורסם. מדריך מישלן הוא מדריך מסעדות הנחשב לבר הסמכות הרב ביותר. המדריך החל בפעילותו בשנת 1900 בצרפת על ידי לא אחרת מאשר חברת הצמיגים הידועה והעונה לאותו שם, מישלן.

כמה שווה כוכב מישלן
מדריך מישלן למסעדות נחשב לתנ"ך של תחום האוכל. מדריך אשר לא עושה הנחות לאף אחד ואפילו לא לשפים הגדולים ביותר. המדריך היוצא במהדורה עבה ומציג רשמים ממסעדות ברחבי העולם מדרג את המסעדות מכוכב אחד עד שלושה כוכבים. כוכב אחד מציין כי המסעדה המדורגת היא טובה מאוד, שני כוכבים מציינים כי כדאי לסטות מהדרך ולעצור במסעדה ושלושה כוכבים מציינים מסעדה שכדאי לתכנן נסיעה אליה במיוחד.

כל מסעדה שזוכה לדירוג כוכב ומעלה יכולה לצפות לעליה ניכרת בהכנסותיה. מסעדות עם שלושה כוכבים תזכה לאניני טעם שיגיעו מרחבי כל העולם. שפים אשר עובדים במטבח של מסעדה עם שלושה כוכבים הופכים למעמד של כוכבי על מה שכל בוגר לימודי משפטים יכול רק לחלום עליו. השף יתפרסם בכל העולם ויהפוך במהרה לדמות פופולרית בטלוויזיה. מדריך מישלן מעסיק צוות בודקים המגיעים למסעדות ללא תיאום מוקדם. הם אוכלים, טועמים, משלמים ורק בסיום התשלום מציגים את תעודת מישלן ופונים לשוחח עם השף של המסעדה. הם לא מדברים עם השף על הארוחה שטעמו אלא רק על ניהול המקום, חומרי הגלם בהם משתמשים, דרכי הגשת המזון וכן ישוחחו על עיצוב המקום (כמו בוגר לימודי עיצוב פנים שהיה מביט במקום בעיני מעצב פנים). בשלב מאוחר יותר יכין המבקר דוח מפורט על המסעדה וכך נעשה הדירוג.

הקשר בין צמיגים למסעדות
מדריך מישלן, או נכון יותר להגיד מדריך מישלן האדום נוצר כגימיק שיווקי עבור חברת הצמיגים. בתחילת דרכו הוא חולק חינם בתחנות דלק. במשך השנים הצרפתים החלו לייחס לו משמעות רבה ולאט הפך למדריך מסעדות רשמי, נחשב ויוקרתי המביא להכנסה של מיליוני דולרים לחברת מישלן. אין במדריך פרסומות והוא נמכר בפורמט יוקרתי. המדריך יוצא לאור במדינות רבות ונחשב לאמין מבין כל המדריכים בשוק.

נושאים: קולינריה | אין תגובות »

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועשויה לעכב את תגובתך. אם התגובה אינה מופיעה, צריך פשוט להמתין מעט.

הישארו מעודכנים

מידע שימושי:

מתכונים אחרונים